پیشنهاد سردبیر

انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما (۲۱ شهریور) بیانیه‌ای منتشر و مسایل روز سینمای ایران را مورد بررسی قرار داد.

بیانیه انجمن منتقدان سینما به مناسبت روز ملی سینما/ امید را به سینمای ایران بازگردانید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن، متن بیانیه بدین شرح است: «روز ملی سینماست اما روزگار سینما چیزی جز روایت یک تراژدی نیست. سال‌هاست که این روز به جای آن که بهانه ای برای جشن و سور باشد تا از شکوه و شکوفایی سینما بگوییم اما قلم‌مان به بیانیه ای در سوگ سینما می چرخد. امسال اما روز ملی سینما در میانه انتقال قدرت و تغییر دولت قرار گرفته و چشم های سینماگران به این امید نشسته تا شاید قصه‌ای از دلخوشی های هرچند اندک را در مدیریت و سیاست‌گذاری‌های سینمایی شاهد باشد تا حاصلش را بر پرده سینما و رضایت مخاطب ببیند. تا حال سینما باز خوب شود و نه روز سینما که روزگار سینما به شکوه و شوکت اش برگردد. سال‌هاست که ما اهل قلم و نقد از ابتذال و انسداد در سینما گفتیم و روز ملی سینما را بهانه‌ای کردیم برای بیان درد آن. از ورشکستگی سینما و دل شکستگی سینماگران گفتیم، نوشتیم و فریاد زدیم.

حالا که وزارت فرهنگ و ارشاد در آستانه روز ملی سینما در حال پوست انداختن و انتخاب مدیران تازه و سیاست‌های جدید است اعلام می‌داریم که بهترین تبریکی که می توان به سینما داد تمهید و تدبیری راهگشاست برای عبور سینما از بحرانی که به بحری طویل تبدیل شده است. کاش سیاست‌گذاران سینماشناسی کنند و با تغییر و تحولاتی امیدبخش، امید را به سینمای در حال احتضار و بیمار برگردانند.

تا روزگار سینما سیاه است، روز سینما تاریک است و تبریک ندارد. شایسته است تا امروز این دیالوگ زنده یاد عزت الله انتظامی در «ناصرالدین شاه آکتور سینما» را تکرار کنیم که «اگر نیت یک ساله دارید، برنج بکارید. اگر نیت ده ساله دارید، درخت غرس کنید. اگر نیت صد ساله دارید، آدم تربیت کنید. سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.